14 Şubat 2013 Perşembe

Yolda beklenen olası tehlikeler..


Bu uzun ve yorucu yolculukta tabii ki beni bekleyen ciddi sıkıntılar ve tehlikeler de olacak aslında bu yolculuk esnasında beni zorlayacak yada zaman zaman canımdan bezdirecek tehlikeleri yaşayarak öğrenecek olsam da önceden yaptığım araştırmalar sonucunda öngördüğüm tehlikeli durumları sıralamak istiyorum;
Tabili özellikle iklim ve doğa şartlarına karşı mümkün olduğu kadar az tehlike yaşamak adına karşılaşacak olduğum tüm zorlu koşullara karşı özellikle fiziksel dayanıklılığımı max. Seviyeye çıkarma çabasındayım.

Karşılaşılabilecek sorunlar listesi;

-Çok uzun bir yolda sadece insan gücü ve bisiklet kullanılacağından trafik kazası riski büyük umarım kötü bir şey olmaz.
-Etap boyunca bazı rotalarda tehlikeli sınır geçişleri ve yolu kısaltmak adına çok tenha geçişler olduğundan soygun gasp vb..tehlikeler mevcut.özelikle bu konuda ciddi araştırmalar yapıyorum ve en tehlikeli bölgelerde tilki uykusunda uyumayı düşünüyorum.zaten yakın dövüş teknikleri konusunda bir sıkıntı yaşayacağımı sanmıyorumJ
-Konaklama sadece 5 mevsim çadırında olacağından zaman zaman doğadaki sevimli ama yaramaz börtü böcek ve sürüngen dostlarımız tarafından ziyaret edilmem ve ısırılmam yada sokulmam olası bunu n içinde sürekli rotamdaki en tehlikeli canlıların listesini çıkarıyorum ve onları tanımaya çalışıyorum ayrıca zehirli olanlara karşı en hızlı yanı verecek panzehirler ile ilgili ciddi araştırma içerisindeyim.
-Bir başka tehlike sınır kapılarında göz altına alınma tehlikesi, daha önce bu rotayı bu şekilde bisiklet ile geçen çılgın sayısı bir elin parmaklarını geçmediğinden mevcut rotadaki sınır kapılarında zaman zaman karantina altına alınmaya ve ne tür bir canlı olduğumu incelemelerine hazırım bu konuda elimden fazla bir şey gelmez umarım karantinaları kısa sürer.
-Aslında en büyük tehlike iklim şartları çok ciddi soğuk ve iklim şartlarında yol alacağım genelde kar ve buz altında devam edecek yolculuğumda yolda düşme çadır kurarken zorlanma ve ciddi donma tehlikeleri atlatamaya hazırım….bunlar mutlaka olacaktır ama önemli olan bu sıkıntıları en az hasarla atlatıp yola devam etmek olacak benim için.

-Bir başka tehlike doğadaki sevgili vahşi yaşam dostlarımız vahşi hayvanlar..herkesin en büyük korkusu bu olsa da ben çok fazla zorlanacağımı düşünmüyorum.sonuçta hem doğanın dengesine hemde onların doğanın gerçek sahipleri olduğuna inanan birisi olarak ben onlara son derece saygılı olup rahatsız etmeden yanlarına yanaşmayı deneyeceğim..ayrıca doğuştan geldiğine inandığım hayvanlar ile farklı bir iletişime sahibim…çok fazla örneğim ve yaşanmışlığım mevcut.

-Ve son ve büyük tehlike Grönland adasında yaşayabileceğim kar fırtınası ve kutup ayısı tehlikesi.Küresel ısınma konusunda en ciddi kanıtlara ulaşabileceğim bu ada da adanın en vahşi yerlerine kadar kendi can güvenliğimi alarak ulaşma hedefindeyim ben ayı dostların benimle ilgilenmeyeceğini umuyorum…
-Bir büyük risk de kaybolma….bu kadar uzun bir rotada yalnız pedal bastığınız zaman kaybolma tehlikesi ve riski her zaman mevcuttur.önemli olan böyle bir durumda paniklemeden olduğunuz yerde beklemeli ve sağlıklı düşünerek karar vermelisiniz.olası bir durumda bu şekilde davranabilmek adına mental olarak çalışmalarıma devam etmekteyim.

Tüm bu riskleri beklide yazamadığım çok ama çok daha fazlasını severek isteyerek göze alıyorum sonuçta amacım belli..bu işi doğa onun gerçek sahibi hayvanlar ve bizde sonraki insanlar biraz daha bilinçlenmesi bu konulara biraz daha fazla dikkat çekmek için yapıyorum,şimdi aklınıza bu adam delirmiş hiç mi ölümden korkmuyor sorusu gelebilir…hemen sizi fazla merakta bırakmadan bu sorunun yanıtını vermek istiyorum..

Her insanın bence hayatta idealleri vardır..kimi bunların peşinden gider ve onları yapmak uğruna elinden geleni yapar..kimide sadece hayal kurar…ben hem kendim hemde doğal eko sistem ve içinde yaşayanlar adına kendi hayalimin peşinden gidiyorum…bu uğurda beklide başıma gelebilecek herhangi bir sorun benim hayatımın son bulmasına bile yol açabilir…ama dediğim gibi amaç farkındalık yaratmak ise eğer belki bu uğurda bir kişinin hayatını kaybetmesi daha çok ses getirebilir düşüncesi her zaman benimle…ama tabiî ki amacım sağ salim dönmek ve orada gördüklerimi burada sizlere anlatıp örnek çalışmalar yapmak….

 Ve sözlerimi benim hayat felsefemi anlatan çok ama çok sevdiğim bir cümle ile tamamlamak istiyorum;  ^^yaptım diye pişman olsun tamam ama yapmadım diye pişman olmamalı hiçbir insan ^^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder