26 Şubat 2013 Salı

Hazırlıklar Başladı....

Hazırlıklar başladı....

Her gun bir kaç satır karaladığım bu hayalimin projesi için bugun sizlere olayın farklı bir boyutunu anlatmak ve bu konuya dıkkatınızı cekmek istiyorum;evet bu gercekten yapılması cok zor ama basarıldıgı zaman bırden fazla amac ahizmet edecek ve en önemlisi bir fark yaratacak bir proje ama mutlaka cok ıyı hazırlanmak ve cok cok iyi planlama yapmam gerekiyor yoksa bu satırlar sizlere yazdıgım son satırlar olarak tarihin tozlu web sayfalarındaki yerini alabilir:)

Öncelikle bu yolculuk için fiziksel olarak hazırlıklara cok önce basladım;zaten hayatım boyunca hep spro ıle iç içe olduğumdan antreman konusunda cok zorlandıgımı soyleyeme zaten her gun duzenlı olarak yaptıgım 1 saatlık antremanlarıma ek olarak gunde 30 dakıka özel dayanıklılık antremanları yapıyorum biraz anlatmak istiyorum nedir bu dayanıklılık antremanları;
O andakı motıvasyon ve psıkolojıme baglı olarak degısmek ıle bırlıkte; her gun kendımı en agaclık en yesıl oksıjenın en bol oldugu blgeye atıyorum ki genelde belgrad ormanları oluyor en zor parkuru secıp kafama beremı uzerıme nefes alan kıyafetlerımı gıyıp basıyorum kronetmerenın tusun akımı zaman 30 dak max tempoda kosu kım zaman 45 dakıka hızlı yuruyus kımı zamanda toprakların uzerınd ecekılen yuzlerce mekık ve şnav oluyor dayanıklılık antremanlarım….Her gecen gun daha vucud sınırlarımı ust lımıte cıkartıyrum bu sınırn mumkun lan en ust sevıyede olması cok ama cok onemlı …dayanıklılıgımı ne kadar cok arttırırsam gıdecegım cetın doga sartlarında okadar uyumlu ve guclu olurum bunu bılıncındeyım..kulagımda kulaklık yok sadece kus ve ruzgar sesı ıle antremanlara devam..

Her ctesı Pazar atlıyorum bsıklete yasak olmasına ragmen otobanlarda pedallıyorum uzun rotalara yapıyorum bu arada trafık cezasıda yedım hemde 3 kez:=) ama haklılar sonucta kurallara  uymayan benım…ama bunu yapmayada mecburum….sonucta sureklı dogada degıl ozellıkle ulke gecıslerın cetın otoyollarda da pedal basmak zorunda kalacagımı cok ama cok ıyı bılıyorum..zaman zaman meraklı gozlerle bakan insanlar goruyorum benı turıst zannedıyorlar..:)bu arada en onemlı notu unuttum bos bır bısıklet degıl surdugum bısıkletım) dengelı olarak cantalar aracılıgı ıle yerlestırılmıs 60-70 kg arasında dumbell dan olusan agırlıklar tasıyorum sonucta bu adı uzerınde antreman ve benım yolculugum esnasından uzerımdekı mınumum yuk 70 kg olarak hesaplanıyorJbazen dostca bakıslar bazense tacızler oluyor yolda…sıkıstıran kamyonlar laf atan arabalar hepsıe gulup gecıyorum buda aslında antremanın bır parcası sonucta yolda bunada denk gelecegımı bıldıgımden eglenıyorum sankı bastıgım her pedal benı bıraz daha yaklastırıyo hayalıme boyle hıssedıyorum her tur yaklasık 4 saat kadar suruyor ve her seferınde daha rahat kat edıyorum yolları..bır gun otobanda bu turu yapıyorsam bır gun oksıjenın bol oldugu bır yr secıyorum durmadan pedallıyorum….

Sonra her sabah mutlaka ama mutlaka spor salonuna gıdıp 20 dakıka tempolu ve serbest stılde yuzuyorum zaman hedefı ve tur hedefı koyuyorum kendıme boylece her seferınde kendımı aşmayı basarıyorum..zaten işim geregi cogunlukla spor salonundayım insanlara ozel antreman yaptırıyorum spor ıle ılgılı derse verıyorum…

V eyıne hergun mutlaka 1 saat e yakın ciddi agırlık antremanları yapıyorum ama gercekten bu antremanlarda da tum sınırlarımı zorluyorum ornek olarak bench pres yapıyorsam 120-130 kg agırlıklara kadar cıkıp kan beynıme sıcrayana kadar lımıtlerımı zorluyorum..

Baktıgımız zaman bır gunun ortalama 150 dakıkası antrman ıle gecıyor benım ıcın ve bu sonderece iyi bir zaman….tahmınlerıme gore 9 ay sonra cıkacagım bu yolculuguma baslayana kadar rocky balboa kıvamında bır adam halıne gelecegımJ

Bunları yazıyorum cunku ben bu hayal projeme baslarken ve yola cıkarken bunları yazan anlatan bırılerı olmadıgı ıcın hersyeı kendım dusunmke uygulamak zaman zaman hatalar yapıp sorasında onları duzeltmek ıcın epey ugras verdım vermeye devam edıyorum)ama benden sonra mutlaka bunun benzerlerını yapmak ısteyen insanlar olacaktır dıye dusunuyor ve onları ıcın bır nevı klavuz yol gosterıcı hazırlamaya calısıyorum..zaten daha sonra tum antrremanları ve hazırlıkları cok daha detaylı bır sekılde anlatacagımdan sımdılık ozet gecıyorumJ
Bu arada bahsetmeden gecemeyecegım tanrıya milyonlarca kez şükrediyorum bana bu saglıgı dayanıklılıgı ve vucud denen benım ıcın dunyadakı en itişamlı makinayı bahşettiği için…Kitaplar alıyorum dogada hayatta kalma ıle ılgılı kıtaplar yazılar okuyorum gezgınlerı takıp edıyorum sureklı arastırma halındeyım her fırsatımda nerede olursa olıyım bu yolculuk ıle ılgılı bır seyler bulmaya calısıyorum bazen ıgne ıle kuyu kazmak deyımınde oldugu gıbı zorlanıyorum ama yılmak yok…bgun sızlerle bır kıtap resmı paylasacagım bence mutlaka her kesın okuması ve aklının bır kosesıne yazması gereken okadar cok sey varkı dogada ona karsı koyarak degıl onunla uyumlu yasamak ıle ılgılı bır kıtap ve her seferınde en buyuk sevgılım olan tabıata dogaya bıraz daha asık oluyorum….

Doğanın şifresi aslında yıne kendısınde gizli….bu aralar okadar cok okuyorumkı sanırım bu gezıyı sag salım tamamlarsam ciddi bir bilgi birikiminide yanımda sizler için getiriyor olacagım…ozlu sozler karalıyorum saga sola mesela bu sabah aklıma gelenlerden bır tanesı…^^Eğer hayatının masal gibi olmasını isiyorsan önce kendin kahraman olmalısın...kahramansız masallar karalanmış sayfalardan farksızdır.e.ç’’

Yatıyorum yolculugumu dusunuyorum hayal edıyorum uykuya dalıyorum ….gece uyanıyorum yıne aynı dusunceler yıne uyku…ruyada aynı hayaler pesınden zaman zaman kosan zaman zaman ucan Erkay…ve her sabah 5.45 kalk zili ile uyanıyorum ve canım olgum golgem ıle sabah kosuma cıkıyorum…yıne aynı dusunceler aynı hayaller…Golgemde ortak aslında bu hayale…ilk basta amacım onunla cıkmaktı bu yolculugua…ama sonrasında hem onun yabancı ulkelerde karsılasabılecegı sınır kapısı problemlerıii..hemde ve en önemlisi onun hayatı ile ilgili karsılasabılecegı saglık sorunları vb ..nedenler benı alıkoydu bu cok ıstedıgım fıkrımdenLL

Aaslında kendıme ıtıraf etmekte zorlanıyorum ama en buyuk korkum dogada vahsı hayatta karsılasabılecegımız herhangı bır tehdıt anında golgenın one atılmasından benım ıcın kendını feda etmesınden korkuyorum….bu satırları yazarken yıne koca cussesı ıle ayaklarımın uzerınde yatıyor ve yazdıklarımı hayallerımı anlarmıscasına yuuzume bakıyor en tatlı ıfadesı ıle…bır gunu onuda sızlere anlatacagım hemde gercekten uzun uzun…….

Ve artık somut adımlar atıyorum;mesela sımdı sızler ıle paylasacagım malzeme lıstemı yapıyorum yolda bana gereklı olabılecek hayatta kalmamı saglayabılecek en az esyaların ve gereksnınımlerın lıstesını yapıyorum;bu hayalı anlık olarak sızler ıle nasıl paylasacagımın çalışmalarını yapıyorum…evet ben uzaklara pedal basıp doga ıle uyumlu bır sekılde yoluma devam edıp hem kendımın hemde sızlerın hayallerını gerceklestırmek ıcın caba sarfedıcem ama bırde ekıbım olmalı burada istanbulda…işin en keyıflı kısmı burası zaten..okadar cok dost arkadaş bırıktırmısımkı kıme bahsetsem bır katkı yapmak ıstıyor….ılgılenıyoru deyım yerındeyse cırpınıyor bırseyler yapmak ıcın….

10 kısılık bır ekıp olusturuyorum sımdıden kafamda gorev tanımları bellı; akıl hocalarım ve sponsorluk ıslerını yurutecek değerlı dostlarımı belırlıyorum sımdıden calısmalara baslıyorlar…..her gun gunluklerımı sızınle paylasıcak dostlarımı secıyorum hemen calısmalara baslıyorlar burdakı ıletısım kanalları ıle ırtıbat kuracak dostlarım ıse benden heyecanlı bır sekılde ıse koyuldular bıle:=)

Yanı bır futbl takımı sayısındayız 11 kişi…hepsini ayrı ayrı sızler ıle paylasacagım hepsının hayatımdakı anlamlarını sıze anlatacagım….başka bır yazımda…
Son olarak bir gunun özetini yapıyorum sizlere;

05:45 kalk borsu eşliğinde yataktan fırlayıs glgenın tasmasını kapma ve en az 30 dakıka onunla komsa antremanıJ
06:30 hemen buz gıbı bır duş ve kendını sokaga atma…
07:30-17:00 arası işler gucler…..bu arada en sevdıgım dızı işler güçlerJ
17:22:00 arası yapılacak tum antremanlar golgenın ıslerı ….
22:00-02:00 hayallerın pesınde kımı zaman harıtada kımı zaman bılgısayar basında saatlerce ara vermeden calısmaJ

Goruyorsunuz ıste gunde en fazla 4 saat uyuyorum her zaman soguk hemde buz gıbı su ıle dus alıyorum az yemek yıyorum ozel hayatıma az zaman ayırıyorum …neden delimiyim ben? Hayır tabıkı bunlar ortak hayalımızde karsılasacagımız durumların bırebır aynısı…hepsi aslında bır antreman J
-40 derecede sıcak su ıle dus almak hayal den ote degıl bır cadırın ıcerısınde ıslak mendıllerım donmadıysa ve kendımı sagımı solumu sılebılırsem ne alaJ
-uyku desenız gunde rahat rahat uyuyabılecegım en fazla 3 saat gün hedefım var yayılıp tatıldeymıscesıne rahat davranamam.
-ozel hayat zaten seyahette mumkun degıl….

Bugunluk bu kadar sevgılı gunlukJ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder