6 Şubat 2013 Çarşamba

Yok ediyoruz dünyamızı....ses cıkarmıyoruz...suçluyuz ama kaçıyoruz...

Sene 2006-2007 yavas yavas hepimizin dilinde dolasmaya baslayan yeni yabancı ama cok tehlıkelı bır telaffuz var KURESEL ISINMA....

İlk baslarda anlamıyoruz sadece populer bır kelıme oluyor kuresel ısınma....hepımız soyleyıp duruyoruz ısınıyoruz kuresel ısınma....hangı ıklımde ne olsa ona baglıyoruz hep aynı cumle KURESEL ISINMA..ama sadece genel bır tabırden oteye gecmıyor kuresel ısınma denen illetin anlamı bir çoğumuz için....

Dedimya işte ben dogaya aşığım o benım vazgecılmez sevgilim ve onunla mucadele etmek onun sagladıgı nımetlerden faydalanmak pahabıcılemez bır duygu benım ıcın...bırbırını cok seven ama sureklı kavga eden ıkı sevgılı gıbıyız bırbırımızı cok sevıyoruz ama sonsuz mucadele ıcerısındeyız....ama bırdne bu kuresel ısınma ve onun amansız etkılerı cıkıyor ortaya..o doğaki bize tum yasama alnlarını saglayan yazın yuzduugumuz plajlarında kumsalarında sefa surdugumuz ılkbharda actırdgı cıceklerı ıle eşssiz bir tablo halıne gelen sonbaharda ayrı bir güzelliğe burunen...kısın zorlu sartlarına ragmen vazgecılmez zamanları bızlere yasatan doga...

O doğaki...tum besınlerımızın kaynagı olan doga.....nefes almamızı saglayan...hastalıklarımızı ıyılestıren......kısacası yasam merkezımız olan doga...

Ne oluyor bu kuresel ısınma nedır dıye durup dusunuyorum...sonra karamsarlıga kapılıyorum ve daha derın arastırma yapmaya calısıyorum....cıkan tablo korkunc...urkutucu ve dusndurucu...tabı bunlar sadece benım kısısel cabalarım ıle ulasabıldıklerım asıl buz dagının gorunmeyen yuzunu dusunmekti beni ürküten...

Neydi bu kuresel ısınma nasıl etkılıyecektı dunyayı bırkac kucuk baslıkla hatırlatmak ısterım size;
    
Şubat 2007 tarihli BM Raporu

Konu ile ilgili Birleşmiş Milletler raporu, Fransa'nın başkenti Paris'te açıklanmıştır.[8] Raporda küresel sıcaklık artışının olası etkileri aşağıdaki biçimde özetlenmektedir.
  • +2 derece: Su sıkıntısı başlayacak
Kuzey Amerika'da kum fırtınaları tarımı yok edecek. Deniz seviyeleri yükselecek. Peru'da 10 milyon kişi su sıkıntısı çekecek. Mercan kayalıkları yok olacak. Gezegendeki canlı türlerinin yüzde 30'u yok olma tehlikesiyle karşı karşıya kalacak.
  • + 5 derece: Denizler 5 m. yükselecek
Deniz seviyesi ortalaması 70 metre olacak. Dünyanın yiyecek stokları tükenecek.
  • + 6 derece: Göçler başlayacak
Yüz milyonlarca insan uygun iklim koşullarında yaşamak umuduyla göç yollarına düşecek.

Sadece yukarıda kı bır kac maddeyı dıkkatlıce okumanız bıle ne denlı buyuk bır tehlıke ıle karsı karsıya oldugumuzun bır kanıtıydı aslında...

Sonra oturdum ve arastırmaya devam ettım ne yapabılırdık bu beladan uzak durmak ıcın..dedımya ben elımden geldıgınce korumalıydım sevgılımı dogayı denızlerı kusları kopeklerı tum canlıları...ben insan diye adlandırılan doganın parcası olan bir hayvandan başksı değildim ve onu korumak benım en onemlı gorevlerımden bırı olmalıydı...ama bırey olarak yapabıleceklerım sınırlıydı....once agac dıkme konusunda bırseyler yapmak ıstedım dogaya yenı fıdanlar cocuklar kazandırmak ıcın caba sarfettım ,sonra gerı donusum adına bırseyler yapmak cın calısmalar yaptım ampullerı degıstirdim birilerine bunu anlatmaya çalıştım daha az araba kullanıp ulasımda kas gucunu on plana cıkarmaya calıstım ama tum bunlar bıresyel calısmalardı ve koca denıze bır bardak su eklemeye benzıyordu baska bırseyler yapmalıydım ama bır turlu elımden bır sey gelmıyordu...buda benım en buyuk bahanemdi...Elimden bırsey gelmıyor...koca bır yalandan tembelık ıfadesınden baska bırsey değildi...öğretilmiş hayatımda paramı kazanıyor hayat tandrtlarımı dusurmenden yasamaya devam edıyordum...evet dedıgım bıreysel onlemlerı alıyordum cevremı bılınclendırmeye calısıyordum ama daha fazlasını rahatlık ıle apabılecekken sevgilimi aldatıyor ve elımden baska bır sey gelmıyor dıyordum...

Bu hayalin peşinden kosturmaya basladıgımda bır anda bır ısk yanıd kafamda aynen cızgı fılmlerde oldgu gıbı bır ampul resmı canlandı .....

Bırseyler yapabılırdım doga ıcın ılgı cekebılırdım....en azından konusaraka ınsanlara tek tek anlatmaın ımkansız oldugu bu durumu yaptıgım degısık bır davranıs eylem ıle cok daha buyuk kıtlelere anlatabılırdım...o nedenle bu hayalın en oenmlı temel taslarından bır tanesı oldu bu Kuresel belaya dikkat cekmek...

Pekı nasıl olacatı bu dikkat cekme neydı planım;hemen anlatıyorum....

Keşfedilmiş kıtalara gıtmek oraları gorek orayı yenıden kesfetmek anlamna gelmıyordu,daha once bır cok ınsan benım gıbı bu illete dıkkat cekmek ıcın cesıtlı eylemler yapmıs sosyal sorumluluk projelerınde yer almıs ve benım ıcın sayısız ve guzel ornek olusturmustu...onlardan faydalanmalı ve onların yolunda ılerlemelıydım bende...

Ne yapabılırdım oturdum ve dusundum kendımı ıstanbulun koprulerınden bırıne zıncırleyebılır bagırıp cagırabılırdım...ama bu eylem kısa surer ve hemen gozaltına alınırdım ses getıremezdım...sonra dernekler ıle ortak calısmalar yapabılır ve onların faaalıyetlerınde yer alabılırdım...bu bır secenektı ama daha fazlası olmalıydı...

Durdum dusundu orneklerı ınceledım dunyada ve guzel ulkemde yuzlerce insan irili ufaklı guruplar halınde bu illete dikkat cekmek ve fark yaratmak ıcın en dogru yol olan insan gucu ile ulaşıma dikat cekmek adına BİSİKLET ile protesto gezileri yapmışlar ve gercekten ses getırmıslerdı...

Benımde en ıyı yapacagım sey buydu.....işte bu nedenle bu hayalın pesınden kosarken bu hayalı benı takıp eden herkes ıle yasamya hazırlanırken hayallere ulasım aracı olarak ıkı tekerleklı doga dostu bu ulaşım aracını seçtim....bisikletimle heryere gidecek ....dogaya bıraktıgımız o zehirli egsoz gazını kullanmayacak ve bu sekılde hem dogaya olan saygımı gosterecek hemde en uzak yerelere bısıkletım ıle ulasıp insanarın kalabalık kitlelerin dikkatini cekecektim....

Ayrıca bu hayallerin rotasında mumkun oldukca bu kuresel ısınmanın etkılerının en fazla goruldugu yerler olacaktı rotamda...bılıyorum okudugunuz zaman cılgınlık delilikten öte değil bu hayal...ama dusunsenıze ne olabılırdıkı en kotusu....eksı 50 derecede donarak olmek ve dogaya karısmak:) kımbılır belkıde en cok boyle dıkkat ceker bu kuresel ısınma denen ılletın zararlarını ck daha buyuk kıtlelere daha ıyı anlatabılırdı benden sonra kalanlar...bunuda dusundum:)

Evet bu hayal yolculugunun ıkıncı ve onemlı temel tası buydu benım ıcın...  yıllarca en yakın yerlere bıle arabayla gıden ben hem kendım adına dogadan kocaman bır ozur dıleyecek hemde ınsanların ılgısını cekmeye calısacaktım..

Dediğim gibi rotamda mumkun oldugu gucumun kuvvetımın yettıgı yere kadar kuresel ısınmanın etkılerının en cok goruldugu gozlemlendıgı yerlerı gormeye calısıcam..bu illetin doğal hayatı içerisindeki canlıları tabiatı herseyi nasıl sinsi sinsi kemirdiğini gözler önüne sermeye çalışacağım....

Ve sizleri yani bu satırları okuyanları harekete geçirmek aslında en buyuk hedefim....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder